My lucky day!

Oj vilken dag. Det har inte varit min dag idag riktigt. Det första jag gjorde imorse när jag gick upp var att tappa en vass kniv med spetsen neråt på min tå så att det började blöda. Hur lyckas man lixom. Tror jag var väldigt trött och dessutom var jag väldigt irriterad på kniven för att den var så slö när jag skulle skära min melon. Sedan gick väl dagen ganska bra, förutom på naturkunskapen då min koncentrationsförmåga var lika med noll. Efter skolan skulle i alla fall jag och Lisa bege oss till Åkeshov för att gå på ett step-up pass som började 17:30. Vi sitter på tunnelbanan och är redan då lite sena. Klockan 17:18 fastnar vi på ängbyplan, något fel i åkeshov säger chauffören. 17:28 springer jag in i Åkeshovshallen och med andan i halsen frågar jag om man fortfarande kan köpa biljetter. Ja, säger hon, ni har ju flera minuter på er. Haha, ja jo, två hela minuter lixom. Och då ska vi hinna byta om också. Vi rusar ner i korridorerna och ser att passet redan börjar. Vi letar febrilt efter ett omklädningsrum men det vi hittar är låst. Vi gör då ett litet provisoriskt omklädningsrum i korridoren (och som tur var kom ingen) och klampar in i salen och möts av en "ni är sena" blick av instruktören. Helt genomsvettig och allmänt sunkig beger jag mig sedan hemåt och min högsta önskan är då att inte träffa någon jag känner, vilket jag såklart gör.
It's my lucky day today.
Nu behöver jag sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0